Vi behöver dina personuppgifter om du vill kunna använda våra produkter, tjänster eller delta i våra utbildningar. Dina personuppgifter kommer att behandlas och sparas så vi ska kunna redogöra och fullföljda åtaganden så som att bevilja kursdeltagare, skicka boknings bekräftelser, beräkna premier, skicka digitala kvitton, boka teori/körprov, för att du som kund ska kunna boka lektioner och plugga på Teoricentralen. Ditt personnummer registreras eftersom det är viktigt att 0910 Trafikskola AB ska kunna säkerställa din identitet för att möta vissa myndigheters krav, t ex Transportstyrelsen. Enligt lag kan vi även behöva lämna ut uppgifter till myndigheter.

De personuppgifter som vi behandlar av dig är för -och efternamn, personnummer, adress, e-postadress, telefon-/mobilnummer och IP-nummer. Om dina (eller din anhörigs) personuppgifter registreras för annat ändamål än det som skrivits ovan, krävs samtycke. Handlar det om en minderårig elev har vi rätt att kräva mobil-/telefonnummer till dennes vårdnadshavare.

0910 Trafikskola AB behandlar och lagrar dina personuppgifter bara så länge som krävs för att vi ska kunna administrera tjänster och uppdrag för dig, eller så länge som vi måste lagra dem enligt lag. Därefter raderas de enligt den gallringsrutin som gäller. Vi raderar inte dina personuppgifter när det finns ett legalt krav att lagra dem eller en rättslig grund att behålla dem.

Om du har lämnat dina personuppgifter till oss för att vi ska kunna erbjuda dig en tjänst, utbildning eller produkt, sparas uppgifterna enligt gällande rutiner och bara så länge de absolut behövs. Därefter raderas de.